سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات بعد از اسبابکشی به خانه جدید

در زمان اسباب‌کشی باید کارهای زیادی را انجام داد و اگر برای این کارها از قبل برنامه‌ریزی کرده باشید، می‌توانید با کمترین زحمت و خسارت، اسباب و لوازم منزل خود را به خانه جدید انتقال دهید. همیشه قبل از این که اسباب و اثاثیه را به خانه جدید منتقل کنید، باید کارهایی را انجام دهید. می‌توانید با اتوبار تجریش تماس بگیرید تا اسباب و اثاثیه شما را به بهترین نحو و در کمترین زمان به خانه جدید منتقل کنند.
تمیز کردن خانه جدید یکی از آن کارها است و باید تمامی شیرهای آب و اتصالات برق را بررسی کنید تا در صورتی که به تعمیر احتیاج داشته باشند، آنها را قبل از آوردن وسایل تعمیر کنید. وسایل سرمایشی و گرمایشی خانه جدید را باید قبل از این که اسباب و اثاثیه خود را انتقال دهید باید بررسی کنید و اشکالات احتمالی را برطرف کنید. این وسایل به سرویس و نگهداری احتیاج دارند و در صورتی که هیچ خرابی هم نداشته باشند، باید آنها را سرویس کنید تا بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

نکات بعد از اسباب‌کشی به خانه جدید

یکی از کارهایی که قبل از بسته‌بندی و آوردن وسایل به خانه جدید باید انجام دهید، تهیه یک لیست از وسایل است. با داشتن لیست، شما درک خوبی از وسایل خواهید داشت و می‌توانید مشخص کنید که هر کدام از آنها در چه جایی باید قرار بگیرند. همیشه به یاد داشته باشید که محتویات داخل کارتن‌ها را بر روی آنها یادداشت کنید.
تا جای ممکن در تمامی جهت‌های کارتن محتویات داخلی آن را بنویسید تا در صورت لزوم نیازی به جابجایی آنها برای خواندن محتویات داخلی نداشته باشید. زمانی که داخل هر کارتن را بدانید و لیستی از آنها داشته باشید که مشخص می‌کند هر وسیله‌ای باید در کجا قرار داده شود، زمانی که وسایل و لوازم منزل شما به خانه جدید منتقل شد، به راحتی می‌توانید هر کدام را در فضای مناسب قرار دهید.

چه کارهایی بعد از اسباب‌کشی به خانه جدید باید انجام داد

اولین کاری که باید انجام دهید، قرار دادن وسایل در جای مورد نظر است. وسایل آشپزخانه، اتاق‌ها و آنهایی که باید در انبار قرار داده شوند را تفکیک کنید. این کار باعث می‌شود فضای اصلی خانه بیش از حد شلوغ نشود. در ابتدا لوازمی که باید در انبار خانه قرار داده شوند را به انبار منتقل کنید. این کار باعث می‌شود تا وسایل کمتری در خانه بماند و محیط خلوت‌تری داشته باشید.
اتاق‌ها را نیز بعد از قرار دادن وسایل در انباری مرتب کنید. با این کار می‌توانید محیطی برای استراحت ایجاد کنید و در صورتی که در روزهای سرد سال به خانه جدید اسباب‌کشی کرده باشید، می‌توانید اتاق‌ها را برای استراحت گرم کنید. بعد از این که لوازم اتاق‌ها را در جای مناسب قرار دادید، نوبت به آشپزخانه می‌رسد.
قبل از هر کاری اجاق گاز را به لوله‌کشی گاز متصل کنید و از عدم نشتی شیلنگ آن مطمئن شوید. یخچال و فریزر، دیگر وسایلی هستند که بعد از نصب اجاق گاز باید در جای خود قرار داده شوند. همیشه لوازمی که در آنها کمپرسور قرار دارد را بعد از حرکت دادن، باید مدتی در جای خود بی‌حرکت بمانند. بعد از مدتی که یخچال و فریزر را در جای خود قرار دادید، آنها را به برق بزنید. مواد غذایی را در یخچال و فریزر تا زمانی که به حد کافی سرد نشده‌اند، قرار ندهید. با گذاشتن مواد غذایی در یخچالی که به حد کافی سرد نشده است، دمای داخل یخچال دیرتر سرد می‌شود و کمپرسور باید بیشتر کار کند و امکان خراب شدن مواد غذایی زیاد خواهد بود.
لوازم و ظرف و ظروف زیادی را باید در آشپزخانه قرار دهید و با مرتب کردن آشپزخانه، می‌توانید آشپزی کنید. ظروف شکستنی را با احتیاط جابجا کنید و همیشه در زمان خارج کردن آنها از کارتن، دقت بالایی داشته باشید. در زمان اسباب‌کشی اگر کارها را با برنامه‌ریزی قبلی انجام دهید، بیش از حد، خسته نمی‌شوید.