سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونگی بستهبندی اسباب و اثاثیه منزل برای انتقال

زمانی که تصمیم دارید به منزل جدیدی بروید، باید اسباب و اثاثیه را به خوبی بسته‌بندی کنید که آسیبی به آنها نرسد.
اگر خودتان این کار را انجام دهید، بسته‌بندی آنها برای حمل و نقل ایمن، مدتی طول خواهد کشید، اما می‌توانید با ما در اتوبار نیاوران تماس بگیرید، تا آنها را ایمن و سالم به مقصد برسانیم.

چگونگی بسته‌بندی اسباب و اثاثیه منزل برای انتقال

چند نکته کلی برای شروع بسته‌بندی اسباب و اثاثیه

همیشه از کارتن مناسب استفاده کنید. کارتن باید به اندازه کافی قوی باشد که بتواند وزن لوازمی که تصمیم به حمل آنها را دارید، تحمل کند. اندازه کارتن را به صورتی انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را حمل کنید. استفاده از کارتن‌های بزرگ، باعث به وجود آمدن مشکل می‌شود. لوازم را به گونه‌ای در کارتن قرار دهید که هیچ جایی برای حرکت نداشته باشند. اگر فضای خالی وجود دارد، با استفاده از روزنامه و یا پلاستیک‌های حباب‌دار، این فضاهای خالی را پر کنید. وزن هر کارتن را بیش از حد زیاد نکنید. در صورتی که در هر کارتن لوازم زیادی قرار داده شود، امکان پاره شدن کارتن زیاد است. احتمال افتادن کارتن‌های سنگین هم زیاد است و بیش از یک نفر برای حمل آنها نیاز خواهد بود.

باید از قبل پیش‌بینی کنید که در زمانی که اسباب و اثاثیه منزل را جمع می‌کنید، چه طور غذا درست کنید و با حداقل امکانات زندگی کنید. جمع کردن و بسته‌بندی لوازم منزل ممکن است بیش از یک روز زمان نیاز داشته باشد. البته می‌توانید این کار را به افرادی باتجربه بسپارید تا آنها در کمترین زمان ممکن لوازم منزل شما را بسته‌بندی کنند.

نکاتی در مورد جمع کردن اجاق گاز

یکی از لوازم منزل که در زمان اسباب‌کشی باید به خوبی از آن محافظت کرد، اجاق گاز است. اجاق گازها در حین حرکت به راحتی صدمه می‌بینند، به خصوص اگر سطحی شیشه‌ای داشته باشند. مهم است که قبل از شروع کار، آنچه را که برای حمل و نقل آن نیاز دارید را انجام دهید. به طور کلی، این مراحل را باید در نظر داشته باشید.

  • هر ظرف یا قسمت جدا شونده‌ای را بیرون آورید و آنها را جداگانه بسته‌بندی کنید.
  • همه جاهای اجاق گاز را به طور کامل تمیز کنید. تمامی گوشه‌ها و جاهای دور از دسترس را به خوبی تمیز کنید. فراموش نکنید که اجاق گاز را بیرون بکشید و هر چیزی را که ممکن است پهلوهای آن را کثیف کرده باشد را بردارید. با این کار، اجاق گاز تمیزی را به خانه جدید خواهید برد. اگر اجاق را در خانه جدید تمیز کنید، تمامی روغن و کثیفی را به خانه جدید انتقال می‌دهید. این کار را برای تمامی لوازم منزل خود انجام دهید و قبل از جابجایی آنها را تمیز کنید.
  • شبکه‌های روی اجاق گاز را جدا کنید، به همراه سایر قسمت‌های قابل جابجایی آنها را بسته‌بندی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همه پیچ‌های اجاق گاز در حالت خاموش تنظیم شده‌اند و آنها را با چسب ببندید. اگرمی‌توانید سری‌های پلاستیکی کنترل شعله اجاق گاز را جدا کنید، آنها را جداگانه بسته‌بندی کنید و در یک کیسه قرار دهید.
  • اگر اجاق گاز شما به لوله گاز وصل شده است، آن را جدا کرده و از بسته بودن شیر گاز مطمئن شوید.
  • اگر اجاق گاز شما دارای سیم برق است، آن را از برق جدا کنید. با استفاده از نوار چسب و یا بست، سیم برق را به قسمت پشت اجاق گاز متصل کنید.
  • درب فر را با چسب نواری قوی یا بند ببندید. آثار نوار چسب ممکن است روی برخی از سطوح آن باقی بماند.
  • اگر اجاق گاز شما دارای سطحی از جنس استیل ضد زنگ است، از یک ورقه کارتن بر روی آن استفاده کرده و سپس آن را با پلاستیک حباب‌دار پوشش دهید.

وقتی این وسایل با استفاده از چرخ دستی حمل می‌شوند، بهتر است که با استفاده از یک تسمه آنها را به چرخ دستی ببندید. زیرا با این کار محافظت بهتری از اسباب و اثاثیه شده و امکان افتادن از روی چرخ دستی کم می‌شود.